Pierwszy monocykl

Nie wiesz co kupić? Stwórz temat i napisz do czego potrzebujesz monocyklu oraz w jakiej cenie. Pomożemy wybrać najlepszy model spełniający Twoje wymagania!
RafałB
Zainteresowany
Posts:8
Joined:30 Dec 2017, 13:31
Re: Pierwszy monocykl

Postby RafałB » 02 Jan 2018, 20:41

Dzięki, pytałem jeszcze jednego użytkownika i odradzał zakup "czołgu" Świeżakowi, ponoć najbardziej optymalnym pojazdem jest KS16, zwłaszcza na krakowskie chodniki, poza tym faktycznie ta rączka to spora wygoda, kółko idzie koło nas jak piesek :lol:
W piątek spróbuję się przejechać na KS, zobaczymy czy będę wniebowzięty.. :D

User avatar
Bat
Jeździ nawet tyłem
Posts:96
Joined:16 Sep 2015, 11:30
Model unicykla:Inmotion V8, Ninebot One E+

Re: Pierwszy monocykl

Postby Bat » 04 Jan 2018, 15:21


RafałB
Zainteresowany
Posts:8
Joined:30 Dec 2017, 13:31

Re: Pierwszy monocykl

Postby RafałB » 07 Jan 2018, 22:35

Dziękuję za te informacje, czyli trzeba wybrać KS16S ;)

Pozdrawiam

LiszoGT
Raczkuje
Posts:3
Joined:27 Feb 2018, 14:05
Model unicykla:Skymaster 10

Re: Pierwszy monocykl

Postby LiszoGT » 27 Feb 2018, 14:09

Cześć!
Wcześniej jeździłem skymasterem 10' powiem wam, tak się zajawiłem ,że nie odpuszczę tematu dopóki nie kupię kolejnego sprzętu...
Historia z Skymasterem wspominam średnio, słaby zasięg - i się wyłączała w momentach gdzię to było niedopuszczalne - na szczęście dostałem zwrot pieniędzy po 1,5roku.
Teraz waham się miedzy kupnem V8 albo KS-14S. Szczególnie chodzi mi o to żeby było to jedno kółko na środku, że jak wpadne w dziurę to nie docisnę drugiej nogi i się nie wywrócę i tutaj najlepszą opcją będzie unicykl.
Najważniejsze dla mnie kwestie zasięg i prędkość maksymalna i rączka do podskoków
Jak to jest z v8? zasięg realnie to będzie ok 35 km? i prędkość non stop będzie maksymalna ? czy np już z 50% baterią będzie to 20 km/h? - tutaj przemawia cena.
dostałem propozycję za 3350 - faktura.
Tak samo KS-14S - tutaj cena jest wyższa, wygląd gorszy - ale podobno głośnik lepszy i zasięg.
Ile realnie na nim zrobię zasięgu? i jak z prędkością przy 50% rozwinę dalej 30km/h?

Jakie są różnice między 16S a KS-16C - KS-14S?
W sumie to Skymaster robił mi 16/18km brakowało mi zawsze tych min 10 km....

Kalmar
Jeździ nawet tyłem
Posts:48
Joined:03 Nov 2016, 21:03
Model unicykla:bWheel U8 / KS14D

Re: Pierwszy monocykl

Postby Kalmar » 28 Feb 2018, 10:17

Pozdrawiam. Tomek.
Stargard - zachodniopomorskie.

LiszoGT
Raczkuje
Posts:3
Joined:27 Feb 2018, 14:05
Model unicykla:Skymaster 10

Re: Pierwszy monocykl

Postby LiszoGT » 28 Feb 2018, 12:56

Hej Tomku
Koło hmm, do do jazd przeważnie po mieście + czasami jakiś trip w las czy w teren.
V5F nie biorę w ogóle pod uwagę, nie interesuję mnie ten model.
Jak w monocyklu za tyle pieniędzy nie da się puścić muzyki... może wycofali to bo bateria była słaba... Byłem przekonany ,że można - minus.

Odnośniei KS 14S - to nie przemawia do mnie cena... najtaniej to 4400 brutto a V8 3300
Różnica 1000zł - teraz muszę podjąć decyzję czy warto zapłacić ten tysiąc więcej za 10 km większego zasięgu i muzyki czy v8 mi starczy...
Czy do v8 nie można jakoś tej muzyki uaktywnić? głośniki są, bluetooth również...

Jakie nowsze modele? mógłbyś mi zdradzić nazwy? może to będzie jakaś alternatywa...
Czy brać pod uwagę KS-14D ? czym on się różni od wersji S? bo na pewno ceną..
Swoją drogą jezdziłem na v3 i byłem pod wrażeniem :)

Kalmar
Jeździ nawet tyłem
Posts:48
Joined:03 Nov 2016, 21:03
Model unicykla:bWheel U8 / KS14D

Re: Pierwszy monocykl

Postby Kalmar » 28 Feb 2018, 16:04

Monocykle, które posiadają łącze Bluetooth (a te porządne posiadają) korzystają z niego w dwojaki sposób. Pierwszy to telemetria czyli przesyłanie informacji o parametrach urządzenia. Prędkość, napięcie akumulatora, komendy sterujące oświetleniem czy zmiana trybu jazdy (miękki, twardy itp). W tym trybie kółko jest z reguły niewidoczne dla telefonu.
Drugi to odtwarzanie muzyki. Wtedy kółko jest widoczne jako zestaw głośnomówiący albo odtwarzacz. Oba tryby działają niezależnie a jeśli monocykl nie obsługuje odtwarzania muzyki to nie da się go sparować z telefonem nawet jeśli widać go w menu Bluetooth.

Najlepsza muzyka to moim zdaniem głośniki InMotion V3 Pro i długo chyba nic go nie pokona. Szkoda, że firma tego nie kontynuuje w V8 na przykład. Może nie było już jak wcisnąć tych głośników. Jest tam tylko jeden mały głośniczek do sygnalizacji.

KS14S różni się tym od D, że ma większy akumulator (680 lub 840Wh), nieco inne oprogramowanie i związane z tym inaczej ustawione progi ogranicznika. Jest to bardziej sportowy model. Ma też bardziej wystające boczne pady i jest cięższy. Prędkości maksymalne są takie same.

Co do nowych InMotion to Rosjanie podali część danych ale to są na razie tylko spekulacje.
http://forum.electricunicycle.org/topic ... 10-v8-fast

Jeśli nie miałeś okazji obejrzeć V8 na żywo to polecam to zrobić. Estetyka tego urządzonka jest jedyna w swoim rodzaju.
Co do braku głośników to zawsze można gdzieś przyczepić okrągły, nieduży głośnik BT, są takie z klamrą do zaczepiania i nieźle grają.
Ja rzadko odtwarzam muzykę podczas jazdy chyba, że jadę sam, jest cicho i nudzi mi się ;)

W mieście muzyki prawie nie słychać ze względu na szum otoczenia.
Na postoju jest inaczej, zawsze jakieś radio można zapuścić z sieci.

Jeżeli o czymś zapomniałem to może Justyna lub Bat coś jeszcze dopiszą.
Pozdrawiam. Tomek.
Stargard - zachodniopomorskie.

LiszoGT
Raczkuje
Posts:3
Joined:27 Feb 2018, 14:05
Model unicykla:Skymaster 10

Re: Pierwszy monocykl

Postby LiszoGT » 01 Mar 2018, 12:04

Tomku , dzięki śliczne za info.
Odnośnie dystansu - to mówisz ,że na 420wh robisz 28 km, Inmotion v8 ma 480wh i podaję zasięg - Zasięg: 45-50 km - czyli na starcie biorę pod uwagę 20% spadku czyli mniej więcej powinien przejechać 30-35 ? zależy mi aby robił 30+ tyle by mnie satysfakcjonowało :) Czy Inmotion-a v8 można w jakiś sposób odblokować żeby jechał 5km/h więcej? bo w KingSong jest taka możliwość po przejechaniu iluś tam km.
Słyszałem też ,że są dwie aplikacje - na android i ios - podobno na systemie ios system puszcza 5km/h więcej, czyli 34km/h a na androidzie jest to 29 z hakiem.
Czy to prawdziwe informację? widziałem filmiki na youtubie.
Czy ktoś tutaj z okolic Krakowa, miałby chwilkę czasu i pokazać sprzęt? :)
Jak z awayjnością V8 ? ktoś ma już go rok czasu i mógłby się wypowiedzieć?
Jak z serwisem, są bezproblemowi?
No ten głośnik to gwózdz do trumny... Sprzęt za tyle pieniędzy i ich nie ma... Ciekawe co działało na tą decyzję...
Zastanawiam się jeszcze, bo znalazłem na alieexpres KingSong-a 16S w cenie 900 eur z kosztami dostawy do Polski, na internecie jest w okolicach 6tyś, więc tutaj przy między wyborem V8 a ks16S jest różnica 600zł - zastanawiam się czy warto... Może ktoś przetarł już drogę i może się wypowiedzieć?
Jak to jest z V8 ? przy przejechaniu ok 20 km prędkość mi spadnie do 15km/h ?
Jak to jest z tymi ograniczeniami prędkości w v8 ?

Kalmar
Jeździ nawet tyłem
Posts:48
Joined:03 Nov 2016, 21:03
Model unicykla:bWheel U8 / KS14D

Re: Pierwszy monocykl

Postby Kalmar » 02 Mar 2018, 15:18

Kupując z Chin jesteś poza polską dystrybucją i nie masz wtedy tutaj wsparcia, a czasami są spore problemy (niedziałające aplikacje, brak możliwości odblokowania limitu prędkości w V8, zdarzał się błędny firmware po którym monocykl nie chciał się włączyć i trzeba było odsyłać na serwis) - firmy wprowadziły zakazy sprzedaży poza oficjalnymi kanałami i raz, że możesz kupić nie wiadomo co a dwa, że krajowe serwisy nie honorują wtedy gwarancji.

Z Chin nie dostaniesz Kingsong'a tylko KSwheel i od razu widać, że nie kupiłeś w Polsce. Kiedyś nie tylko można było ale i trzeba było zamawiać w Chinach wszystkie kultowe modele bo nie było sklepów. To były początki i dzisiaj nie polecam już takich "manewrów" i podobnych pozornych oszczędności.
Poza tym koszt wysyłki ciężkiego koła do Chin na gwarancję to ok.700-1000zł albo nawet więcej, zależnie od firmy spedycyjnej i czekanie tygodniami. Czasem może lepiej kupić taniej używany, nauczyć się jeździć i dopiero potem zmienić na lepszy.

Niestety dobre monocykle nie są tanie i na razie trzeba się z tym pogodzić i poczekać na dobrą promocję ;)

InMotion V8 to najładniejszy monocykl nad którym się zastanawiałem podczas szukania a parametrami też jest w czołówce, co widać po ilości zadowolonych użytkowników. Czasami żałuję, że nie kupiłem a czasami myślę, że dobrze zrobiłem kupując KS14D :lol:

Ludzie z którymi rozmawiałem na temat V8 mówią, że gdyby miał większy akumulator nie zamieniliby go na nic innego. A jeśli byłby szybszy to już wogóle :D
Prędkość rzeczywiście można podnieść, jest wątek na forum międzynarodowym ale szczegółów nie pamiętam.
Awaryjność można również prześledzić na forum międzynarodowym w dziale poświęconym InMotion. Nie ma się moim zdaniem czym przejmować. To dobra firma.

Dystans na V8 będzie podobny. Taką opinię kiedyś wyraził Bat -> więc większą rolę odgrywają ciężar, wygoda, wymiary zewnętrzne, zwrotność i tym podobne parametry użytkowe jeśli rozpatrujemy monocykle z podobnym akumulatorem. Polecam zapoznanie się z tym wątkiem.

Tym o czym już kiedyś sporo pisaliśmy są wymiary koła. 16 cali jest stabilniejsze przy jeździe na wprost i trochę trudniejsze do manewrowania na boki niż 14 cali. Po przyzwyczajeniu takie różnice zacierają się i dużą rolę zaczynają odgrywać nasze własne upodobania.

Co do ograniczania prędkości to każde kółko zwalnia wraz z rozładowaniem bo utrzymanie zapasu mocy na zachowanie stabilizacji podczas jazdy żebyśmy się nie przewrócili pochłania energię akumulatora. W KS14 poniżej 50% w wersji D i 40% w wersji S prędkość spada do 20-21 km/h. Jest to zabezpieczenie przed utratą stabilności w wyniku uszkodzenia jednego akumulatora (w KS14 są dwa) lub rozładowania się poniżej poziomu wystarczającego do bezpiecznej jazdy w całym zakresie parametrów.
W V8 jest to podobno mniej odczuwalne niż w KS. V8 ma dużą sprawność zespołu silnik-sterownik, są w jakiś sposób zoptymalizowane. Poza tym V8 jest zasilane wyższym napięciem (84V) co pewnie też wpływa pozytywnie na stopień sprawności.

Natomiast KS14D i S to dobre, szybkie modele wymykające się prostemu zaszufladkowaniu do 14 cali. Dzisiaj KS to firma o ugruntowanej pozycji w świecie monocykli elektrycznych, tak jak InMotion, Gotway i Ninebot.
Pozdrawiam. Tomek.
Stargard - zachodniopomorskie.

User avatar
Adrian
Site Team
Posts:53
Joined:23 Jan 2017, 20:18

Re: Pierwszy monocykl

Postby Adrian » 08 Mar 2018, 01:37

Witam na forum!

Ze swojej strony dodam, że jeśli szukasz czternastki, musisz wziąć pod uwagę ile tak naprawdę na niej przejedziesz, jeśli chodzi o zasięg.
Szesnastki mają swoje dodatkowe atuty podczas dłuższej jazdy, choć to fakt że pedały w KS są wygodniejsze niż w V8 - nawiązując do komfortu jazdy, o którym wspominał Bat.
W V8 można jednak poprawić komfort jazdy w 5 minut, zwyczajnie wymontowując gumowe logo producenta z pedałów, które jest główną przyczyną.

Co do muzyki na V8 to zawsze można doczepić sobie po prostu głośnik bluetooth :) Muzyka w monocyklu to akurat rzadko używana funkcja.
Monocykle Inmotion mają jednak coś, czego nie mają monocykle KS - możesz podmienić dźwięki urządzenia na własne (np. podczas jego włączania, wyłączania, przekraczania prędkości itp.).
Możesz też w prosty sposób skonfigurować poziom nachylenia pedałów.

Dodatkowo, przyczyną solidności i niezawodności V8 jest fakt, że monocykl ten posiada duży zapas mocy, zablokowany przez producenta.
Niektórzy użytkownicy podnosili nieoficjalnie limit prędkości do 35 km/h (czyli tyle, co w KS-16S), ale jakkolwiek pokazuje to drzemiącą w nim moc, odradzamy takowe modyfikacje.

Jak słusznie zauważyliście, ceny rynkowe V8 różnią się dość mocno. Zwracajcie uwagę:
- Jaką wersję V8 kupujecie - nowa wersja posiada lepiej dopasowaną obudowę oraz nową, fabryczną oponę 16x1.95, która zapewnia znacznie lepszą zwrotność i komfort jazdy,
- Jak długo towar leżał na magazynie - nowa wersja posiada wyłącznie akumulatory produkcji LG, zamiast Samsunga jak wcześniej,
- Jaka gwarancja jest udzielana na towar. Większość sprzedawców obejmuje 2-letnią gwarancją tylko monocykl, ale akumulatory oraz silnik już krótszą gwarancją. Pomijając kwestie prawne, pozostaje pytanie - dlaczego?

Dla przykładu, w naszym sklepie:
- Dostępna jest wyłącznie najnowsza wersja V8, pozbawiona wcześniejszych wad - z poprawioną obudową, nową oponą i nowymi akumulatorami,
- Towar sprowadzany jest na bieżąco transportem lotniczym. Nie ma ryzyka, że towar leży latami na magazynie i to jeszcze bez odpowiedniej konsweracji,
- 2-letnia, prawdziwa gwarancja obejmuje wszystkie podzespoły, łącznie z akumulatorem, silnikiem, płytą główną itp.,
- Gwarancja door-to-door obowiązuje na terenie całej Unii Europejskiej - jesteśmy oficjalnym dystrybutorem oraz głównym serwisem w Europie.

Dodam, że jako jedyni przeprowadzamy dodatkową kontrolę jakości (nie tylko wizualną, ale także techniczną, łącznie z komputerowym sprawdzaniem akumulatorów, silnika i całej elektrniki), która eliminuje możliwość otrzymania wadliwego lub gorzej prosperującego egzemplarza.
Każdy jeden V8 wychodzący od nas zawiera komplet certyfikatów, polską instrukcję obsługi, a w prezencie także piankę ochronną oraz zestaw do odnowy monocykla (wysokiej jakości folia ochronna imitująca włókno węglowe).

Dodatkowo, nasi klienci otrzymują:
- 10% zniżki na wszystkie akcesoria,
- dostęp do priorytetowego supportu 24h/dobę przez naszą aplikację mobilną,
- pomoc w transporcie monocykla w samolocie do innych krajów UE (np. na wakacje).

Na koniec zaznaczę, że nasza cena jest ceną rekomendowaną przez producenta.

Podsumowując - kupując Inmotion V8 można wybrać tanio lub wybrać jakość i spokój ducha.

Wracając do porównania V8 z KS-16C oraz KS-16S, to porównanie jest trochę bez sensu, ponieważ:
- KS-16C jest już trochę stary i nie zdziwcie się, jeśli wyjdzie z produkcji,
- KS-16S to inna półka i cenowa i pod względem wydajności. Zarówno V8 jak i KS-16S to rewelacyjne pojazdy, jednak na kompletnie różne potrzeby.

Jeśli chodzi o nowe modele INMOTION, to nie ma mowy o zamienniku V8 i o tym samym przedziale cenowym. Pamiętajcie, że najdroższymi komponentami monocykli są właśnie akumulatory i silnik. Każdy monocykl z większym akumulatorem będzie siłą rzeczy znacznie droższy.

Możnaby nieco uprosćić klasyfikację modeli KS oraz Inmotion, rosnąco wg wymagań oraz budżetu:

Kategoria I: INMOTION V5F, KingSong KS-14D
Kategoria II: INMOTION V8, KingSong KS-16C (jeszcze)
Kategoria III: KingSong KS-16S, nowe premiery monocykli

Szukając czegoś w kategorii II, z pełnym przekonaniem polecam nowy V8.

Pozdrawiam,
Adrian


Return to “Mój pierwszy elektryczny monocykl - co wybrać?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron