Page 1 of 1

KS-16. Pyło i wodoodporność

Posted: 05 Feb 2017, 22:19
by Folthor
Większość kółek ma podany stopień pyło i wodoodporności, ale nie mogę znaleźć takich informacji odnośnie Kingsonga KS-16, a chętnie bym się dowiedział

Re: KS-16. Pyło i wodoodporność

Posted: 05 Feb 2017, 23:21
by kingsong
Niestety producent nie podaje stopnia ochrony i stroni od jakichkolwiek deklaracji. My szacujemy że może to być IP54 pomijając głośniki. Natomiast żeby móc jasno to deklarować należałoby przeprowadzić odpowiednie badania.
Proszę zapoznać się z wcześniejszymi informacjami na ten temat:
https://www.elektrycznemonocykle.pl/for ... =32&t=1377

Śmiało można jeździć w deszczu natomiast mycie sprzętu lepiej wykonywać mokrą szmatką i nie kierować prysznica w otwory głośników. Kąpanie się z Kingsongiem lub jeżdżenie pod wodą też raczej odpadają :)

Re: KS-16. Pyło i wodoodporność

Posted: 06 Feb 2017, 10:53
by Krzysztof30
Pytanie jak sobie radzi z błotem i śniegiem . Ja obecnie korzystam z Airwheels X3 i już coś mi stuka w nim i ociera . Boje się ,że to przez błoto pośniegowe sól itd.
Monocykl w takich warunkach chyba nie powinien być użytkowany.

Re: KS-16. Pyło i wodoodporność

Posted: 06 Feb 2017, 11:44
by Bat
Jeździłem na wielu modelach po śniegu i w czasie ogromnych ulew i niczego złego nigdy nie doświadczyłem.

To "ocieranie" i stukanie, o którym mówisz, jest kompletnie normalne. Podczas jazdy na mokrej powierzchni zbiera się błoto. Kiedy odstawisz kółko, część z tego błota wysycha i pozostaje w twardej formie. Podczas kolejnych jazd stopniowo się oczepia i zaczyna właśnie stukać / ocierać.

Zobacz tylko, czy to nie kamień. Czasami wpadają jakieś kamienie, rysują obudowę silnika (to jest kompletnie normalne i nie ma czym się przejmować) i wypadają. Niestety odpowiedniego rozmiaru kamienie potrafią dłużej "siedzieć" pod obudową o ocierać się o obracające koło/silnik. Dlatego zawsze trzeba sprawdzić co jest powodem słyszalnego ocierania i jeśli to błoto to można olać.
Warto też trochę pomachać monocyklem, żeby takie większe kawałki błota wyleciały.

Śnieg z lodem i piachem podczas jazdy też potrafi powodować podobne wrażenia otarcia/stukania.

Generalnie to woda/śnieg/błoto, które dostają się pod obudowę poprzez koło, nie powinny przeciekać do dalszych partii kółka (jak płyta główna czy akumulatory), także nie ma się o co obawiać. Silniki zamknięte są hermetycznie, kable do silnika też powinny być zabezpieczone.

Z kolei podczas ulew kluczowe elementy (płyta główna i akumulatory) w większości dobrych kół są tak zabudowane, że woda je omija.

We wszystkich kołach z głośnikami, jak właśnie KS16, istnieje ryzyko dostania się wody przez ich otwory. Jednak ilość wody dostająca się tam podczas deszczu nie powinna być żadnym problemem.

Także potwierdzam, że śmiało można jeździć w deszczu/śniegu.

Żadnego monocykla nie można jednak myć pod bieżącą wodą, czy zanurzać. Nie stworzono jeszcze modelu zamkniętego kompletnie hermetycznie - stanowiłoby to problemy z wymianą opon i ogólnie otwierania kółka.

Polecam jeszcze podczas każdej zmiany opony dokładnie wyczyścić wnętrze monocykla, zdziwicie się ile błota, trawy i piachu tam znajdziecie, przyklejonych do ścian wewnętrznych ;-)

Re: KS-16. Pyło i wodoodporność

Posted: 06 Feb 2017, 14:15
by Folthor
Dzięki jak zawsze Kingsong i Bat za odpowiedzi.

Re: KS-16. Pyło i wodoodporność

Posted: 07 Feb 2017, 10:09
by Krzysztof30
Folthor ile wytrzumuje ci bateria w Kingsong w warunkach zimowych jakie mamy obecnie ?

Re: KS-16. Pyło i wodoodporność

Posted: 07 Feb 2017, 14:00
by Folthor
Szczerze trudno powiedzieć, bo póki zimno jeżdżę tylko z pkt A do pkt B i podładuję co kilka dni. Ale wytrzymuje na tyle, że w ogóle nie zwracam uwagi na baterie. Pierwszego dnia bodajże zrobiłem ze 30km, w temp jakieś -2 i było z połowę baterii, ale jeździłem stosunkowo wolno wtedy (przy wadze 95)