KS-16. Pyło i wodoodporność

Wszystko na temat monocykli Kingsong.
Folthor
Jeździ nawet tyłem
Posts:35
Joined:27 Dec 2016, 15:35
Model unicykla:Kingsong KS-16
KS-16. Pyło i wodoodporność

Postby Folthor » 05 Feb 2017, 22:19

Większość kółek ma podany stopień pyło i wodoodporności, ale nie mogę znaleźć takich informacji odnośnie Kingsonga KS-16, a chętnie bym się dowiedział

User avatar
kingsong
Konto oficjalne
Posts:22
Joined:03 Oct 2016, 10:35
Model unicykla:KingSong KS-16

Re: KS-16. Pyło i wodoodporność

Postby kingsong » 05 Feb 2017, 23:21

Niestety producent nie podaje stopnia ochrony i stroni od jakichkolwiek deklaracji. My szacujemy że może to być IP54 pomijając głośniki. Natomiast żeby móc jasno to deklarować należałoby przeprowadzić odpowiednie badania.
Proszę zapoznać się z wcześniejszymi informacjami na ten temat:
https://www.elektrycznemonocykle.pl/for ... =32&t=1377

Śmiało można jeździć w deszczu natomiast mycie sprzętu lepiej wykonywać mokrą szmatką i nie kierować prysznica w otwory głośników. Kąpanie się z Kingsongiem lub jeżdżenie pod wodą też raczej odpadają :)

User avatar
Krzysztof30
Jedną nogą na kółku :-)
Posts:14
Joined:23 Jan 2017, 09:40
Model unicykla:Kinsong KS16

Re: KS-16. Pyło i wodoodporność

Postby Krzysztof30 » 06 Feb 2017, 10:53

Pytanie jak sobie radzi z błotem i śniegiem . Ja obecnie korzystam z Airwheels X3 i już coś mi stuka w nim i ociera . Boje się ,że to przez błoto pośniegowe sól itd.
Monocykl w takich warunkach chyba nie powinien być użytkowany.

User avatar
Bat
Jeździ nawet tyłem
Posts:96
Joined:16 Sep 2015, 11:30
Model unicykla:Inmotion V8, Ninebot One E+

Re: KS-16. Pyło i wodoodporność

Postby Bat » 06 Feb 2017, 11:44

Jeździłem na wielu modelach po śniegu i w czasie ogromnych ulew i niczego złego nigdy nie doświadczyłem.

To "ocieranie" i stukanie, o którym mówisz, jest kompletnie normalne. Podczas jazdy na mokrej powierzchni zbiera się błoto. Kiedy odstawisz kółko, część z tego błota wysycha i pozostaje w twardej formie. Podczas kolejnych jazd stopniowo się oczepia i zaczyna właśnie stukać / ocierać.

Zobacz tylko, czy to nie kamień. Czasami wpadają jakieś kamienie, rysują obudowę silnika (to jest kompletnie normalne i nie ma czym się przejmować) i wypadają. Niestety odpowiedniego rozmiaru kamienie potrafią dłużej "siedzieć" pod obudową o ocierać się o obracające koło/silnik. Dlatego zawsze trzeba sprawdzić co jest powodem słyszalnego ocierania i jeśli to błoto to można olać.
Warto też trochę pomachać monocyklem, żeby takie większe kawałki błota wyleciały.

Śnieg z lodem i piachem podczas jazdy też potrafi powodować podobne wrażenia otarcia/stukania.

Generalnie to woda/śnieg/błoto, które dostają się pod obudowę poprzez koło, nie powinny przeciekać do dalszych partii kółka (jak płyta główna czy akumulatory), także nie ma się o co obawiać. Silniki zamknięte są hermetycznie, kable do silnika też powinny być zabezpieczone.

Z kolei podczas ulew kluczowe elementy (płyta główna i akumulatory) w większości dobrych kół są tak zabudowane, że woda je omija.

We wszystkich kołach z głośnikami, jak właśnie KS16, istnieje ryzyko dostania się wody przez ich otwory. Jednak ilość wody dostająca się tam podczas deszczu nie powinna być żadnym problemem.

Także potwierdzam, że śmiało można jeździć w deszczu/śniegu.

Żadnego monocykla nie można jednak myć pod bieżącą wodą, czy zanurzać. Nie stworzono jeszcze modelu zamkniętego kompletnie hermetycznie - stanowiłoby to problemy z wymianą opon i ogólnie otwierania kółka.

Polecam jeszcze podczas każdej zmiany opony dokładnie wyczyścić wnętrze monocykla, zdziwicie się ile błota, trawy i piachu tam znajdziecie, przyklejonych do ścian wewnętrznych ;-)

Folthor
Jeździ nawet tyłem
Posts:35
Joined:27 Dec 2016, 15:35
Model unicykla:Kingsong KS-16

Re: KS-16. Pyło i wodoodporność

Postby Folthor » 06 Feb 2017, 14:15

Dzięki jak zawsze Kingsong i Bat za odpowiedzi.

User avatar
Krzysztof30
Jedną nogą na kółku :-)
Posts:14
Joined:23 Jan 2017, 09:40
Model unicykla:Kinsong KS16

Re: KS-16. Pyło i wodoodporność

Postby Krzysztof30 » 07 Feb 2017, 10:09

Folthor ile wytrzumuje ci bateria w Kingsong w warunkach zimowych jakie mamy obecnie ?

Folthor
Jeździ nawet tyłem
Posts:35
Joined:27 Dec 2016, 15:35
Model unicykla:Kingsong KS-16

Re: KS-16. Pyło i wodoodporność

Postby Folthor » 07 Feb 2017, 14:00

Szczerze trudno powiedzieć, bo póki zimno jeżdżę tylko z pkt A do pkt B i podładuję co kilka dni. Ale wytrzymuje na tyle, że w ogóle nie zwracam uwagi na baterie. Pierwszego dnia bodajże zrobiłem ze 30km, w temp jakieś -2 i było z połowę baterii, ale jeździłem stosunkowo wolno wtedy (przy wadze 95)


Return to “Oficjalne Forum Kingsong Polska”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron